Γράφτηκε από τον/την Romfea.gr. 21/07 10:07

eustratios giousmas

Η 3η εκπομπή της θεματικής ενότητας με τίτλο: «Η εκπαίδευση στην Ψαλτική τέχνη» φιλοξενεί τον Πρωτοπρεσβύτερο π. Ευστράτιο Γιουσμά, καθηγητή μουσικής και διευθυντή της Σχολής Βυζαντινής Μουσικής "Άγιος Θεόδωρος ο Βυζάντιος", της Ιεράς Μητροπόλεως Μυτιλήνης, σε μια εκ βάθους καρδίας εξομολόγηση μιλώντας για την σχέση του με την μουσική και ιδιαιτέρως με την Βυζαντινή μουσική υπηρετώντας ταπεινά και αθόρυβα το έργο που επιτελεί η Σχολή Βυζαντινής Μουσικής της Ι.Μ. Μυτιλήνης "Άγιος Θεόδωρος ο Βυζάντιος".

Η Βυζαντινή μουσική ως καθαρά φωνητική μουσική είναι δύσκολη τέχνη και απαιτεί από τον άνθρωπο που θα ασχοληθεί να είναι αφοσιωμένος και να υποτάσσει τη ζωή του στις απαιτήσεις της τέχνης αυτής.

Για αυτό τον λόγο δεν είναι σημαντικό μονάχα η τεχνική και το δοσμένο από τον Θεό τάλαντο αλλά και γενικά η πνευματική και ψυχική κατάσταση του ιεροψάλτη.

Ο Δ. Γ. Παναγιωτόπουλος στο Θεωρητικό του βιβλίο «ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΙΣ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ» τονίζει ότι τρία είναι τα βασικά δομικά στοιχεία που απαιτούνται για την επιτυχία του έργου της διδασκαλίας: Η ικανότητα του διδάσκοντος, τα προσόντα των μαθητών και η μέθοδος και το πρόγραμμα της διδασκαλίας.

• Ο ημιμαθής δάσκαλος θα μορφώσει ημιμαθείς έστω και αν είναι καλλίφωνος. Ο καλός δάσκαλος είναι επιμελής στο έργο του και μεταδοτικός.

• Ο μαθητής πρέπει να έχει φωνητικά προσόντα, μουσική αντίληψη, ζήλο προς μάθηση, ευσέβεια και αγάπη για τον Ναό!

• Η μέθοδος διδασκαλίας πρέπει να καθίσταται εύκολη, ελκυστική και να ενθαρρύνει τους μαθητές στα πρώτα τους βήματα.

Η επικοινωνία του μαθητή με τον δάσκαλο είναι απολύτως απαραίτητη, αφού αυτός δεν καλείται να διδάξει μόνο νότες, αλλά το ύφος και τον τρόπο έκφρασης και ερμηνείας που διασώζει η ψαλτικής μας μουσική παράδοση.

Εμφανίσεις: 207437
Γίνετε ενεργά η πηγή του Romfea.gr! Στείλτε ειδήσεις και φωτογραφίες που πιστεύετε πως ενδιαφέρουν τους αναγνώστες στο [email protected]
FOLLOW ROMFEA: