Γράφτηκε από τον/την Αρχιμ. Δημήτριος Πολιτάκης. 05/12 23:07

sigiptousa

Γράφει ο Αρχιμ. Δημήτριος Πολιτάκης στην Romfea.gr
Ιεροκήρυκας Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κρήτης


Κυριακή Ι΄ Λουκά
(Λουκά ιγ΄ 10 - 17)

Στη σημερινή Ευαγγελική διήγηση, ο Ευαγγελιστής Λουκάς μας παρουσιάζει μία συγκλονιστική στιγμή από τη συνάντηση του Ιησού, μέσα σε μία Συναγωγή, με μία γυναίκα βασανισμένη, άρρωστη επί δεκαοκτώ έτη,.

Ο Κύριος, με στοργή την πλησιάζει και της λέγει: «Γύναι, ἀπολέλυσαι τῆς ἀσθενείας σου ».

Η ταλαιπωρημένη γυναίκα βρήκε την ίαση που ζητούσε ... το σώμα της επανήλθε ... και η ίδια με μεγάλη χαρά δόξασε τον Θεό, γι’ αυτήν τη μεγάλη Θεϊκή ευεργεσία.

Όμως, η χαρά που προκλήθηκε από τη θαυματουργική ενέργεια του Ιησού, μολύνθηκε από το φθόνο που γέμισε την καρδιά του Αρχισυναγώγου, ο οποίος αγανάκτησε, διότι θεώρησε πως με αυτή την ενέργεια ο Κύριος κατήργησε την αργία του Σαββάτου, και με ισχυρή δόση υποκρισίας είπε: «Έξι ημέρες έχει ο άνθρωπος στη διάθεσή του κατά τις οποίες έχει το δικαίωμα να εργάζεται, δεν επιτρέπεται την ημέρα του Σαββάτου!».

Ο Ιησούς, σε αυτή την προκλητική στάση του Αρχισυναγώγου, απαντά και δεν διστάζει να τον χαρακτηρίσει εν ολίγοις ... υποκριτή!

Αναφέρει συγκεκριμένα: Για ποιό λόγο να θεωρείται η θεραπεία ενός ανθρώπου παράνομη, αφού την ημέρα του Σαββάτου μπορεί κάποιος να πάρει το βόδι του ή τον όνο του και να τα ποτίσει ;;;

Ο Κύριος, με αυτή τη θαυματουργική παρέμβαση, μας διδάσκει πως η αγάπη υπερβαίνει τις τυπικότητες και τους κανόνες και ότι η θεραπεία ενός ανθρώπου είναι πάνω από την οποιαδήποτε θεσμοθετημένη αργία, άλλωστε, η αργία έχει καθιερωθεί για να αναπαύεται ο άνθρωπος και να λατρεύεται ο Δημιουργός Θεός.

Η αγάπη έχει ως πηγή ένα πρόσωπο, μοναδικό, το πρόσωπο αυτό είναι ο ίδιος ο Κύριος Ιησούς Χριστός, που προσφέρει απλόχερα κάθε ευλογία χωρίς να περιμένει ανταπόδοση. Προσφέρει με τρόπο μυστικό, γενναίο, αρχοντικό, διακριτικό και ταπεινό.

Ο Αρχισυνάγωγος κρύφτηκε πίσω από τις εντολές και τον νόμο. Μεγάλη υποκρισία! Προσπάθησε να χρησιμοποιήσει τον νόμο ώστε να επιτύχει το άθλιο σχέδιό του, δηλαδή, να καλύψει την προσωπική του εμπάθεια για το πρόσωπο του Κυρίου. Δεν επιθυμεί να δει το θαύμα, την ευεργεσία του Θεού και γίνεται «δαιμονιώδης και κτηνώδης », κατά τον Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά.

Ο άνθρωπος οφείλει να είναι ταπεινός, να έχει αυτογνωσία, να είναι επιεικής και όπως λέγει ο Άγιος Ισαάκ ο Σύρος: «Όταν η ταπεινοφροσύνη δεν ακολουθείται από επιείκια, τότε είναι ταπεινολογία ».

Δεν είναι σωστό να αισθανόμαστε φθόνο για τους άλλους και μάλιστα εν ονόματι του Θεού, διότι αυτό φανερώνει απουσία αληθινής αγάπης, όπως αυτή του Αρχισυναγώγου.

Ο Κύριος λέγει ότι η συγκεκριμένη γυναίκα έπασχε από πολυετή ασθένεια που είχε δαιμονική προέλευση: «ταύτην δέ, θυγατέρα Ἀβραὰμ οὖσαν, ἣν ἔδησεν ὁ σατανᾶς ἰδοὺ δέκα καὶ ὀκτὼ ἔτη ... ».

Προφανώς, αυτή η γυναίκα είχε απομακρυνθεί από τον Θεό και είχε καταλήξει δούλη του διαβόλου και των διαφόρων παθών της και αντί να ηγεμονεύει της ψυχής και του σώματός της, κατέληξε άρρωστη, συγκύπτουσα, να βιώνει μια τραγική κατάσταση και θλιμμένη να παρακαλεί για την ίασή της.

Αυτή είναι η πνευματική περιπέτεια του ανθρώπου που απομακρύνεται από τη Χάρη του Θεού και αυτό το περιστατικό της συγκεκριμένης θαυματουργικής θεραπείας, ίσως δύναται να θεωρηθεί, ως η περίληψη της Αγίας Γραφής.

Στην Παλαιά Διαθήκη, περιγράφεται η πτώση του ανθρώπου και τα συνακόλουθα της φοβερής αυτής πτώσεως.

Στην Καινή Διαθήκη, με τη Σταύρωση, την Ταφή, την Ανάσταση και την Ανάληψη του Κυρίου, η φύση του ανθρώπου ανορθώνεται και αποκαθίσταται ... Η πτώση δηλαδή της ασθενούσης γυναικός, έφερε την αμαρτία και την ασθένεια στη ζωή της, ενώ η θεραπεία από τον Ιησού, της χάρισε τη μεταμόρφωση και τη σωτηρία.

Η χάρη του Θεού την «αλλοίωσε», την έκανε να κοιτάξει ψηλά στον ουρανό, όρθια πλέον σωματικά και ψυχικά!

Αυτό δυστυχώς δεν μπόρεσε να το δει ο Αρχισυνάγωγος, που παρέμεινε στο γράμμα του νόμου και έκρινε και κατέκρινε την ιαματική πράξη του Ιησού και αντί να θαυμάσει το έργο του Θεού και να δοξάσει το Όνομά του, απέδειξε τον ψεύτικο χαρακτήρα της πνευματικής του ζωής.

Αυτό που μας διδάσκει η σημερινή Ευαγγελική περικοπή, είναι η επιστροφή στον πραγματικό εαυτό μας, η αυστηρή πνευματική ενδοσκόπηση, η απομάκρυνση από τη δαιμονική τυπολατρία και την υποκρισία, η αποφυγή μιας αγάπης που επιλέγει, που διχάζει, που δεν είναι ολοκληρωμένη, που δεν έχει ως αρχή και τέλος τον Ιησού Χριστό.

Η ανακάλυψη του πραγματικού εαυτού μας, μπορεί να επιτευχθεί, όταν αισθανθούμε έσχατοι των πάντων.

Mε τον τρόπο αυτό, θα διαπιστώσουμε εάν η πνευματική μας κατάσταση εμπνέεται από την αγάπη του Ιησού ή από την υποκρισία και την εγωπάθεια του Αρχισυναγώγου, της σημερινής Ευαγγελικής διηγήσεως.

Εμφανίσεις: 300104
Γίνετε ενεργά η πηγή του Romfea.gr! Στείλτε ειδήσεις και φωτογραφίες που πιστεύετε πως ενδιαφέρουν τους αναγνώστες στο [email protected]
FOLLOW ROMFEA: