Γράφτηκε από τον/την Romfea.gr. 08/11 01:13

kyriaki z louka

Γράφει ο Αρχιμ. Δημήτριος Πολιτάκης στην Romfea.gr
Ιεροκήρυκας
Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κρήτης


Κυριακή Ζ' Λουκά
(Λουκά η' 41 - 56)

Στο σημερινό Ευαγγελικό ανάγνωσμα, διαπιστώνουμε την επιτέλεση δύο θαυμάτων από τον Ιησού.

Ο Ευαγγελιστής Λουκάς, μας αναφέρει ότι ο αρχηγός της Ιουδαϊκής συναγωγής, Ιάειρος, παρουσιάστηκε ενώπιον του Κυρίου και ικετευτικά τον παρακαλούσε να θεραπεύσει την δωδεκαετή κόρη του, η οποία ήταν ασθενούσα.

Ταυτόχρονα, και καθώς ο Ιησούς πορευόταν προς την οικία του Ιαείρου και μέσα στην όλη ταραχή του πλήθους που είχε συναχθεί για να δει και να ακούσει τον Χριστό, μια γυναίκα, ταλαιπωρημένη από διαρκή αιμορραγία επί σειρά πολλών ετών, πλησιάζει με διακριτικό τρόπο και αγγίζει κρυφά την άκρη του ενδύματος του Κυρίου.

Η δύστυχη γυναίκα πλησιάζει αθόρυβα, διακριτικά, έχοντας τη βεβαιότητα της θεραπείας. Άλλωστε δεν μπορούσε να κάνει διαφορετικά, διότι λόγω της ασθένειάς της, την είχαν αποκλείσει από την κοινωνική και θρησκευτική ζωή ως ακάθαρτη.

Η ψυχή της είναι γεμάτη από πίστη στον Σωτήρα, που δεν είναι αντίληψη ή απλή θεωρία. Έχει εμπιστοσύνη, τόλμη και ελπίδα.

Πλησιάζει τον Κύριο με εμπιστοσύνη στη Θεϊκή Του δύναμη, ελπίζει στην πατρική αγάπη Του και προσεγγίζει αθόρυβα και κρυφά τον Χριστό την ώρα που οι συνάνθρωποί της, την έχουν απορρίψει ως άνθρωπο, ως προσωπικότητα.

Με την ενέργειά της όμως, νικάει όλους τους θρησκευτικούς και κοινωνικούς κανόνες και ασφαλώς κερδίζει τη σωτήρια θεραπεία της.

Το πρόσωπο του Χριστού την εμπνέει και ο Κύριος δεν την απορρίπτει, όπως δεν απορρίπτει κανένα άνθρωπο, δέχεται την τόλμη και την πίστη της.

Δεν μένει στο γράμμα του νόμου και την ενθαρρύνει λέγοντάς της, ότι η πίστη της σε Εκείνον, την έχει ήδη σώσει.

Η αληθινή πίστη όμως συνοδεύεται από την ταπείνωση, που είναι το κύριο χαρακτηριστικό ενός ευγενικού ανθρώπου.

Η αιμορροούσα δεν είναι ενοχλητική ή απαιτητική, αλλά με ταπείνωση και διάκριση αγγίζει όχι τον Ίδιο, αλλά την άκρη του ενδύματος του Ιησού.

Φοβερή ταπείνωση! Αισθάνεται ντροπή, που δεν την κάνει ενοχλητική, αλλά αόρατη, δεν περιμένει την προσοχή του Ιησού, αλλά προσμένει τη θεραπεία της.

Ο Κύριος, διαπιστώνει την υψηλή ποιότητα της ταπεινώσεώς της και αυτό τη δικαιώνει, άλλωστε γνωρίζουμε ότι ο Θεός παρέχει κάθε ευλογία στους ανθρώπους που υπομένουν τις όποιες δυσκολίες, άνευ γογγυσμού και αγανακτήσεως.

Έπειτα, ο Ιησούς εισέρχεται στο σπίτι του Ιαείρου και δηλώνει ξεκάθαρα ότι η κόρη του κοιμάται, ότι δεν έχει πεθάνει, και αυτή η δήλωση Του προκαλεί τα ειρωνικά σχόλια των παρευρισκομένων.

Ενώπιον των γονέων της και των τριών μαθητών του, πλησιάζει το νεκρό κορίτσι, πιάνει το χέρι της και την καλεί να σηκωθεί από το κρεβάτι της.

Αμέσως η κόρη του αρχισυναγώγου σηκώνεται, ανασταίνεται, αφού η ψυχή της υπακούει στο κάλεσμα του Θεού και όλοι όσοι βρίσκονται εκεί, βλέπουν με τα μάτια τους το γεγονός και μένουν έκπληκτοι!

Αυτή η ανάσταση της κόρης του Ιαείρου, προλογίζει την Ανάσταση του Κυρίου, όταν θα συντρίψει το θάνατο με το θάνατό Του, πάνω στον Σταυρό.

Έτσι τα πάντα θα γεμίσουν με Φως, το Φως της αιωνιότητος και ο θάνατος θα γίνει πλέον η θύρα, από την οποία ο άνθρωπος περνάει στην αιωνιότητα.

Ο άνθρωπος που δεν έχει γνωρίσει τον Χριστό, δεν μπορεί να βιώσει την αληθινή πίστη και αυτό εξαιτίας του εγκλωβισμού στα δεδομένα της λογικής.

Γι’ αυτό αναζητεί αποδείξεις για να πιστέψει και δυστυχώς δεν καταλαβαίνει πως ενεργεί η άκτιστη χάρη της Αγίας Τριάδος.

Ο Κύριος επιθυμεί ένα πράγμα από εμάς, να τον εμπιστευόμαστε και να τον επικαλούμαστε. Μας καλεί να απορρίψουμε την τυπολατρεία, ώστε να γευθούμε την αληθινή ουσία της πίστεως και να αποκτήσει νόημα η ζωή μας.

Ουσιαστικά, δεν ωφελεί να δίνουμε προτεραιότητα σε δευτερεύοντα στοιχεία, παραγνωρίζοντας τις επιταγές της πίστεως στον μόνο αληθινό Θεό, διότι είναι σαν να χτίζουμε πάνω στην άμμο της αβεβαιότητος, με αποτελέσματα τραγικά.

Η σχέση ανθρώπου και Θεού είναι μυστική, βρίσκεται πέρα και πάνω από την ανθρώπινη λογική και η πίστη οικοδομείται στο διάλογο του ανθρώπου με τον Θεό, που είναι το θεμέλιο της υπάρξεώς μας.

Η επιφανειακή θρησκευτικότητα, δηλαδή η επιτέλεση των εξωτερικών τυπικών πράξεων, μας οδηγεί στη μη μετοχή του βιώματος της Χριστιανικής ζωής, γι’ αυτό αναγκαία και σωτήρια καθίσταται η πηγαία και ειλικρινής πίστη, όπως ακριβώς του Ιαείρου και της αιμορροούσης γυναικός.

Το θαυμαστό γεγονός της αναστάσεως της κόρης του αρχισυναγώγου αλλά και η θεραπεία της ασθενούσης γυναικός, μας διδάσκουν την πίστη και την πραγματική ταπείνωση.

Δύο εφόδια με τα οποία προσεγγίζουμε τον Θεό, από τον οποίο είναι βέβαιο ότι θα λάβουμε αμέτρητες ευλογίες και δωρεές, απαραίτητες για τη σωτηρία μας.

Εμφανίσεις: 300537
Γίνετε ενεργά η πηγή του Romfea.gr! Στείλτε ειδήσεις και φωτογραφίες που πιστεύετε πως ενδιαφέρουν τους αναγνώστες στο [email protected]
FOLLOW ROMFEA: