Γράφτηκε από τον/την Romfea.gr. 21/09 18:20

61476 theia koinwnia

Ιεροδιακόνου Ι.M. Ταμασού και Ορεινής
Ραφαήλ Μισιαούλη


Είδαμε την περασμένη Τετάρτη, 16 Σεπτεμβρίου 2020, στο κανάλι Σκάϊ TV τον καθηγητή Γενετικής του Πανεπιστημίου της Γενεύης, Δρ. Μανώλη Δερμιτζάκη, ο οποίος δεν κρύφτηκε και εξέφρασε την άποψή του για τη λειτουργία της Εκκλησίας, προτρέποντας και επιβάλλοντας εμμέσως πλην σαφώς την παύση της Θείας Κοινωνίας.

«Πριν σταματήσουν οικονομικές δραστηριότητες, πριν συζητήσουμε για να κλείσουμε εστιατόρια, οικονομικές δραστηριότητες. Πρέπει να αποφασίσουμε. Πώς είναι δυνατόν να κλείσουμε ένα σωρό επιχειρηματίες και να μην υπάρχει ευελιξία από πλευρά της Εκκλησίας ας πούμε στην περίπτωση να βάλουμε πλαστικό κουταλάκι για την θεία Μετάληψη; Το θεωρώ απαράδεκτο». Αυτή ήταν η τοποθέτησή του καθηγητού.

Έρχομαι και εγώ, κύριε καθηγητά, να σας πω ότι το θεωρώ άδικο να λαμβάνετε θέση και να τοποθετείστε για το τι πρέπει να κάνει η Εκκλησία στον τρόπο μετάδοσης του Σώματος και Αίματος του Χριστού μας.

Εάν πιστεύετε ότι θα κολλήσετε κορωνοϊό από την Ιερά Λαβίδα, και όχι κουταλάκι όπως αρέσκονται πολλοί να το αποκαλούν, τότε μην προσέλθετε να κοινωνήσετε.

Διότι θα είναι βλασφημία και υποκρισία να προσέλθετε στο Άγιο Ποτήριο με την παραμικρή αμφιβολία και έγνοια.

Είναι έλλειψη γενναιότητας να απουσιάζει το θέμα των Εκκλησιών από τα μέτρα που λαμβάνονται, όπως ισχυριστήκατε; Να μου επιτρέψετε να διαφωνήσω κάθετα με την τοποθέτησή σας αυτή.

Είναι ποτέ δυνατόν να υπήρχε έστω και η ελάχιστη πιθανότητα να μεταδοθούν ασθένειες από την Ιερά Λαβίδα στους πιστούς;

«Μη πέρα των πεδίλων. Άχρι πεδίλων και μέχρι σφυρών, ω βέλτιστε. Ου γαρ θέμις σοι πέραν τούτων χωρείν».

Υιοθετώ την φράση του περίφημου ζωγράφου της αρχαιότητος Απελλή σε σανδαλοποιό κριτικό του, ο οποίος σανδαλοποιός δεν αρκέστηκε να κρίνει μόνο τα σανδάλια σε μια σύνθεση του ζωγράφου, αλλά την κριτική του θέλησε να προχωρήσει και πέρα από τους αστραγάλους.

Όπως έλεγε και ο Ισοκράτης κλαίγοντας: «η Δημοκρατία μας αυτοκαταστρέφεται διότι, κατεχράσθη το δικαίωμα της ελευθερίας και της ισότητος διότι, έμαθε τους πολίτες να θεωρούν την αυθάδεια ως δικαίωμα, την παρανομία ως ελευθερία, την αναίδεια του λόγου ως ισότητα και την αναρχία ως ευδαιμονία».

Προκαλείτε τον πιστό Ορθόδοξο λαό εκμεταλλευόμενοι την συγκυρία της νόσου του κορωνοϊού.

Ο λόγος σας είναι προσβλητικός. Όπως και ο λόγος του κ. Χαρδαλιά πως η θεία Κοινωνία είναι κίνηση επίδειξης πίστεως.

Και θα σας εξηγήσω το γιατί με λόγους του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου: «Σαν έρθει η στιγμή της θείας Κοινωνίας και πρόκειται να πλησιάσεις την Αγία Τράπεζα, πίστευε ακλόνητα πως εκεί είναι παρών ο ίδιος ο Χριστός, ο Βασιλιάς των όλων. Όταν δεις τον ιερέα να σου προσφέρει το σώμα και το αίμα του Κυρίου, μη νομίσει ότι ο ιερέας το κάνει αυτό, αλλά πίστευε ότι το χέρι που απλώνεται είναι του Χριστού».

Η μετάληψη του Άρτου της Ζωής είναι ένωση (για όσους είναι κατάλληλα προετοιμασμένοι) με τον Θεάνθρωπο Ιησού Χριστό. Είναι κατάργηση του θανάτου και τελικός προορισμός του ανθρώπου. Είναι αναιρέτις της φθοράς. Δεν μεταδίδει ασθένειες.

Μεταδίδει υγεία και ζωή σ’ αυτούς πού διακρίνουν στον άρτο και τον οίνο της Ευχαριστίας το Σώμα και Αίμα του Χριστού.

Ο Ιερός Χρυσόστομος διευκρινίζει πολλάκις την αληθινή μεταβολή του άρτου και οίνου σε Σώμα και Αίμα Χριστού. Ξεκάθαρα και κατηγορηματικά καθιστά σαφές ότι η ευχαριστιακή θυσία είναι Σώμα και Αίμα, και όχι άρτος και οίνος, και καλεί τους πιστούς να μη κρίνουν με κριτήριο τη γεύση, αλλά την πίστη και μάλιστα χωρίς κανένα ενδοιασμό.

Εξάλλου, η ορθόδοξη παράδοση γεύεται ανέκαθεν και βλέπει εμπειρικά τα μυστηριακά γεγονότα, χωρίς να αγωνιά ποτέ να εξηγήσει τον τρόπο της μεταβολής ή της μεταποίησης του άρτου και του οίνου σε Σώμα και Αίμα του Χριστού.

Η Θεία Ευχαριστία είναι η εμπειρία του Παραδείσου, όπως αναφέρει ο πατήρ Αλέξανδρος Σμέμαν.

Συνεπώς είναι το σημείο, η παρουσία, η χαρά, η πληρότητα της γνώσης του Θεού. Η γνώση του Θεού μεταμορφώνει τη ζωή σε Ευχαριστία και η Ευχαριστία μεταμορφώνει την αιωνιότητα σε αιώνια ζωή.

Προσέξτε, λοιπόν, την έσχατη πλάνη γιατί θα είναι μεγαλύτερη της πρώτης. Πάψτε επιτέλους να πολεμείτε και να λοιδορείτε τα ιερά και τα όσια της πίστεώς μας. Να θυμάστε «σκληρόν σοι πρὸς κέντρα λακτίζειν».

Και κάτι ακόμα «Εκκλησίαν δε εάν πολεμής, νικήσαί σε αμήχανον (=είναι εντελώς αδύνατον να την νικήσης)∙ ο Θεός γαρ εστιν ο πάντων ισχυρότερος…».

Δεν τα λέω αυτά με εμπάθεια προς το πρόσωπό σας, αλλά σας κρούω τον κώδωνα του κινδύνου και σας προτρέπω να πλησιάσετε με την κατάλληλη προετοιμασία το Άγιο Ποτήριο, να δώσετε εσείς το καλό παράδειγμα στο λαό ότι δεν υπάρχει περίπτωση να μεταδοθούν ασθένειες από την Ιερά Λαβίδα.

Έχετε το κάθε δικαίωμα να μη πιστεύετε. Δεν έχετε το δικαίωμα να εκφράζεσθε δημοσίως υποτιμητικά για το Μυστήριο των Μυστηρίων και ευρύτερα για την υπόσταση της Εκκλησίας.

Είναι ΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΟ το θέμα της Θείας Κοινωνίας για την Εκκλησία.

Ως απάντηση όμως σε όλα αυτά τα επιχειρήματά σας, δίδει ο περιούσιος λαός του Θεού που προσέρχεται εις πείσμα του διαβόλου και τοις αγγέλοις αυτού, σε κάθε Θεία Λειτουργία και κοινωνεί των Αχράντων Μυστηρίων.

Ουδείς ποτέ ασθένησε, ούτε και πρόκειται να ασθενήσει. Αυτό διαβεβαιώνει η εμπειρία αιώνων στην Εκκλησία.

Καλή μετάνοια σε όλους μας!!!

Καλή δύναμη στο έργο σας.

Εμφανίσεις: 303451
Γίνετε ενεργά η πηγή του Romfea.gr! Στείλτε ειδήσεις και φωτογραφίες που πιστεύετε πως ενδιαφέρουν τους αναγνώστες στο [email protected]
FOLLOW ROMFEA: