Γράφτηκε από τον/την Romfea.gr. 04/09 11:01

ei tis ou filei

Υπό Παρθενίου Δ. Ασημίδη στην Romfea.gr
Αρχιμανδρίτου Ι. Μ. Σιδηροκάστρου


Αν κάποιος δεν αγαπά τον Κύριο Ιησού Χριστό, ας είναι ανάθεμα. Ας είναι αποκομμένος από το σώμα της Εκκλησίας, στο οποίο βρίσκει τη σωτηρία.

Δυνατή και εξαιρετικά μεγάλης βαρύτητας ο λόγος του Αποστόλου Παύλου, τον οποίον συναντούμε στην περικοπή, η οποία αποτελεί λειτουργικό αναγνωσμα της ΙΓ' Κυριακής της περιόδου του Ματθσίου. Είναι βαρύς ωστόσο αληθινός.

Ει τις ου φιλεί. Αν κάποιος δεν αγαπά. Ο απόστολος δεν χρησιμοποιεί όμως το ρήμα αγαπώ, αλλά το «φιλώ».

Από άλλη συνάφεια, στο Κατα Ιωάννη Ευαγγέλιο, και στη περικοπή της αποκατάστασης του Πέτρου στο Αποστολικό αξίωμα, διαπιστώνουμε ότι το ρήμα «φιλώ» έχει μια άλλη δυναμική.

Δεν πρόκειται για απλό αίσθημα αγάπης, αλλά για κάτι παραπάνω, καθότι ακολουθεί και μία ενέργεια.

Φαίνεται η δυναμική του ρήματος, από την αντίδραση του Πέτρου όταν ο Κύριος χρισημοποίησε αυτό. Λυπήθηκε.

Πρώτον διότι ένιωσε ότι ο Κύριος αμφέβαλε για την αγάπη του αλλά και δεύτερον ότι τον προσγείωνε χρησιμοποιώντας την δική του έκφραση.

Ο Κύριος σαν προτροπή προς τον Πέτρο απαντά: «βόσκε τα αρνία μου», «ποίμαινε τα πρόβατά μου», «βόσκε τα πρόβατά μου».

Αν με αγαπάς να ποιμαίνεις τον λογικό μου ποίμνιο. Όμως αυτό δεν τους απασχολεί όλους.

Όλοι μπορούν ν' αγαπήσουν τον Χριστό, αλλά δεν μπορούν να γίνουν όλοι ποιμένες της Ποίμνης Του.

Τι λοιπόν; Ποιο είναι το νόημα του ρήματος στην Αποστολική περικοπή; Πως αγαπάμε τον Κύριο;

Όταν αγαπούμε κάποιον επιθυμούμε να έχουμε διαρκή επαφή μαζί του. Να τον βλέπουμε, να του μιλάμε να συναναστρεφόμαστε, γενικώς, μαζί του.

Τον σκεφτόμαστε και τον μνημονεύουμε συνεχώς. Το ίδιο συμβαίνει και με την αγάπη μας προς τον Κύριο.

Όπως απόδειξη της αγάπης μας για έναν άνθρωπο είναι η επιθυμία για επικοινωνία μαζί του, έτσι και απόδειξη της αγάπης μας προς τον Κύριο είναι να επικοινωνούμε μαζί Του.

Και πως αλλιώς δύναται να γίνει αυτό παρά με την προσευχή, την ανάγνωση του λόγου Του και την Θεία Μετάληψη.

Η προσευχή είναι το πλέον ευπρόσιτο μέσο επικοινωνίας μαζί Του.

Κατα δε τον Άγιο Ι. Χρυσόστομο η προσευχή αποτελεί το μέγιστο αγαθό, καθ' ότι μας καθιστά ανώτερους των αγγέλων, οι οποίοι όταν τον δοξολογούν αδυνατούν να ατενίσουν την δόξα Του και καλύπτουν τα πρόσωπά των.

Σε αντίθεση με εμάς που μας έχει παρασχεθεί η αξίωση και η μέγιστη ευλογία να Τον αποκαλούμε «Πατέρα».

Αναγκαιότερη ακόμα κι αυτής της αναπνοής, κατά τον λόγο του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου, «....μνημονευτέον Θεοῦ μάλλον, ἤἀναπνευστέον», είναι περισσότερο αναγκαίο να στρέφουμε το νου μας προς τον Θεόν παρά να λαμβάνουμε οξυγόνο δια της φυσιολογικής, αυτόματης ενέργειας της αναπνοής.

Το ίδιο νόημα έχει και το έτερο αποστολικό λόγιο «αδιαλείπτως προσευχεσθε».

Εμφανίσεις: 300835
Γίνετε ενεργά η πηγή του Romfea.gr! Στείλτε ειδήσεις και φωτογραφίες που πιστεύετε πως ενδιαφέρουν τους αναγνώστες στο [email protected]
FOLLOW ROMFEA: