Γράφτηκε από τον/την Romfea.gr. 01/03 22:08

trikala siggnomi 25

Μέσα σε κλίμα κατάνυξης και περισυλλογής και με πολλή μεγάλη την συμμετοχή του χριστεπωνύμου πληρώματος της των Τρικκαίων Εκκλησίας ξεκίνησε το απόγευμα της Κυριακής 1 Μαρτίου 2020 για την Ορθόδοξη Εκκλησία μας η Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή με τον A΄ Κατανυκτικό Εσπερινό, που καλείται και «Εσπερινός της Συγγνώμης».

Το απόγευμα στις 6 επικεφαλής του Ιερού κλήρου και του λαού, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κορωνείας κ. Παντελεήμων υποδέχθηκε στα προπύλαια του Ιερού Μητροπολιτικού Ναού Αγίου Νικολάου Τρικάλων την Ιερά Εικόνα της Παναγίας «Φανερωμένης» την οποία κόμισαν οι Ιερείς από τον ομώνυμο Ναό τον Τρικάλων.

Εν συνεχεία τελέσθηκε ο Εσπερινός Χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κορωνείας κ. Παντελεήμονος και συγχοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Τρίκκης και Σταγών κ. Χρυσοστόμου με τη συμμετοχή σχεδόν του συνόλου των Ιερέων της Ιεράς Μητροπόλεως.

«Η Υμνολογία της Εκκλησίας μας», είπε στο κήρυγμά του ο Μητροπολίτης Κορωνείας, «είναι τόσο πλούσια σε νοήματα, ώστε αν ήταν κατανοητή από όλους θα περίττευε κάθε κήρυγμά, γιατί αποτελεί, πράγματι, ένα μελοποιημένο κήρυγμα. Θα ήθελα, λοιπόν, απόψε να πλησιάσουμε, επιγραμματικά σχεδόν, το ιδιόμελο των αποστίχων του αυριανού Εσπερινού. Είναι πολύ επίκαιρο. Μας ομιλεί για την νηστεία ,που μόλις αρχίζει και λέγει: «Νηστεύσωμεν νηστείαν δεκτήν ευάρεστον τω Κυρίω».

Εκ προοιμίου πρέπει να πούμε ότι η νηστεία είναι μέσον, δεν είναι σκοπός. Ο σκοπός της είναι να μας αποδεσμεύσει από τα υλικά και να μας βοηθήσει να ανεβάσουμε προς τα άνω την σκέψη και την καρδιά μας. Οι πρώτοι Χριστιανοί μάλιστα έδιναν και ένα άλλο σκοπό στην νηστεία. «Νηστεύσωμεν ίνα ελεήσωμεν» έλεγαν.

Ας δούμε όμως πώς η νηστεία μας κατά τον Υμνογράφο θα είναι «δεκτή και ευάρεστη» από τον Κύριο.

Κατηγορηματικά και περιεκτικά μας τονίζει : « αληθής νηστεία η των κακών αλλοτρίωσις». Στην συνέχεια γίνεται πιό αναλυτικός:

α. «εγκράτεια γλώσης». Η γλώσσα μπορεί κάποτε να είναι «μεστή ιού θανατηφόρου» ( Ιακ. γ, 8 ) Ο πιστός όπως εγκρατεύεται στα φαγητά, εγκρατεύεται και στην γλώσσα . Πρέπει να μη φεύγει τίποτε κακό από τα χείλη του. «Από το έρκος των οδόντων» του, όπως λέγει ο αρχαίος ποιητής. Σαν να μας λέει ότι τα δόντια είναι το κιγκλίδωμα, που δεν πρέπει να αφήνει τίποτα κακό να ξεφεύγει.

β. «θυμού αποχή». Ο πιστός είναι ειρηνικός και ειρηνοποιός. Και όταν προβλέπει ότι επίκειται κάποια σύγκρουση, σκέπτεται το ψαλμικόν: «Ητοιμάσθην και ούκ εταράχθην» ( Ψαλμ. 118, 60 ). Είναι μια μέθοδος ,για να συγκρατούμε τον θυμό μας και να αποφεύγονται οι συγκρούσεις.

γ. «επιθυμιών χωρισμός». Χωρισμός από ανάρμοστες επιθυμίες. Υπάρχουν επιθυμίες-πειρασμοί «ενήδονοι» επιτρεπτοί ή ανεπίτρεπτοι. Αυτοί είναι εκούσιοι. Και υπάρχουν πειρασμοί «ενώδυνοι» ή «επώδυνοι», που αυτοί, είναι ακούσιοι. Αυτούς τους επιτρέπει ο Θεός, για να νικήσουμε τους εκούσιους ανεπίτρεπτους ενήδονους πειρασμούς.

δ. «καταλαλιάς». Άλλο ένα κακό : η κατάκριση. Ας σκεπτόμαστε «σύ τις ει ο κρίνων αλλότριον ικέτην;» ( Ρωμ. ιδ, 4 ). Και το φοβερό : «εν ω μέτρω μετρείτε μετρηθήσεται υμίν» (Ματθ. ζ, 2).

ε. «ψεύδους». Ο πιστός είναι ο άνθρωπος της αλήθειας με κάθε κόστος. Γιατί συχνά η αλήθεια κοστίζει. Ενώ θα μπορούσαμε να αποσείσουμε μπροστά στους ανθρώπους την ευθύνη ή την ενοχή μας με μια ψεύτικη δικαιολογία. Αλλά μπροστά στον Θεό ,που «ετάζει καρδίας και νεφρούς» ? (Ψαλμ. 7, 9 ).

ε. «επιορκίας». Ο ψεύτικος όρκος είναι βέβαια αυτονόητα απόλυτα καταδικαστέος.

« Η τούτων ένδεια νηστεία εστίν αληθής και ευπρόσδεκτος» καταλήγει ο Υμνωδός.

Όταν είμαστε φτωχοί από όλα τα ανωτέρω κακά ,που ακροθιγώς αναλύσαμε, τότε είμαστε πάμπλουτοι πνευματικά. Και τότε και η νηστεία μας των τροφών είναι αληθινή.

Την δέχεται ο Θεός και μας χαρίζει πλούσια την ευλογία και την Χάρη Του. Γιατί μόνο συμμαχώντας με την Χάρη του Θεού, μπορούμε να προχωρήσουμε στο δρόμο της αρετής και του αγιασμού. Αυτή είναι η κλήση μας. Αυτήν και Σας εύχομαι, είπε στο εκκλησίασμα ο Μητροπολίτης Κορωνείας και ευχαρίστησε με θερμούς λόγους τον «εκλεκτό και λαοφιλή «όπως είπε Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Τρίκκης και Σταγών κ. Χρυσόστομο για την ευγενική και επίμονη πρόσκλησή του.

Στην σύντομη ομιλία του ο Σεπτός μας Ποιμενάρχης κ. Χρυσόστομος, ευχαρίστησε τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Κορωνείας κ. Παντελέημονα που ήρθε και λάμπρυνε με την παρουσία του τη σημερινή ημέρα της Κυριακής της Τυρινής, αλλά και για τον κόπο του να απευθύνει λόγους αγαθούς προς το εκκλησίασμα σε καιρούς χαλεπούς και δύσκολους.

Τελειώνοντας ζήτησε συγνώμη από όποιον επίκρανε ή στενοχώρησε με τυχόν λάθη ή παραλείψεις του, ενώ παρείχε και τη δική του συγγνώμη σε κάθε συνάνθρωπο.

Πριν το τέλος του Εσπερινού ο Σεβασμιώτατος Κορωνείας κ. Παντελεήμων ανέγνωσε τη συγχωρητική ευχή στους πατέρες και τους συγκεντρωμένους πιστούς και όλοι αντάλλαξαν μεταξύ τους τον ασπασμό της αγάπης και της συγχωρήσεως, αιτούμενοι και παρέχοντες συχώρεση, όπως ορίζει η τάξη της Αγίας μας Εκκλησίας, ευχόμενοι μεταξύ τους Καλή Τεσσαρακοστή.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ:

Εμφανίσεις: 266748
Γίνετε ενεργά η πηγή του Romfea.gr! Στείλτε ειδήσεις και φωτογραφίες που πιστεύετε πως ενδιαφέρουν τους αναγνώστες στο [email protected]
FOLLOW ROMFEA: