Γράφτηκε από τον/την Romfea.gr. 23/07 23:52

kirmidolis 1Ιωάννης Φουρτούνας αποκλειστικά στην Romfea.gr


Κατόπιν προτροπής και εντολής του Προκαθημένου του Αλεξανδρινού Θρόνου κ.κ. Θεοδώρου εξεδόθη εις το Κάιρο η πρώτη έκδοση με τον βίο και το μαρτύριο των Αγίων Γαβριήλ και Κυρμηδόλη.

Η δημοσίευση αυτή έγινε εις τα πλαίσια των εορτασμών εκ μέρους του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας καθώς εφέτος συμπληρώνονται 500 έτη από το μαρτύριο των Αγίων Νεομαρτύρων (1522-2022).

Η καλαίσθητος έκδοση περιλαμβάνει σε ένα βιβλίο διαστάσεων 17χ24cm σε χαρτί velvet και σε έκταση 102 εγχρώμων σελίδων, μία εισαγωγή, τον βίο των Αγίων και πλούσιο φωτογραφικό υλικό.

Στην εισαγωγή και υπό τον τίτλο «Το άνθος των Νεομαρτύρων» αναπτύσσεται και παρουσιάζεται το εξαίσιο φαινόμενο των νεομαρτύρων, το ωραιότερο άνθος της Εκκλησίας.

Το κείμενο με τον βίο και το μαρτύριο των Αγίων στηρίζεται στις αρχαίες πηγές, επί τη βάσει των οποίων αποκαλύπτονται άκρως σημαντικές πτυχές της ζωής των, εντελώς άγνωστες έως σήμερον.

Οι έγχρωμες φωτογραφίες αφορούν κυρίως την θεία λειτουργία που ετέλεσε ο Μακαριώτατος Πάπας και Πατριάρχης Αλεξανδρείας και Πάσης Αφρικής επί των τάφων των αγίων στις 18 Οκτ 2020.

Αλλά και φωτογραφίες με σπάνιες εικόνες των Αγίων, τα ιερά των λείψανα, ως και τους τάφους των που βρίσκονται στην Ιερά Θεοβάδιστο Μονή του Αγίου Γεωργίου Παλαιού Καΐρου.

Κατόπιν εντολής δε του Μακ. Πατριάρχου Αλεξανδρείας κ.κ. Θεοδώρου το βιβλίο εμπεριέχει και την αραβική μετάφραση, για να διαδοθεί ο βίος των Νεομαρτύρων και μεταξύ των Αραβοφώνων.

Οι άγιοι Γαβριήλ και Κυρμηδόλης έζησαν στις αρχές του 16ου αι. στο Κάιρο, ήταν βορειοηπειρώτες και εργάζονταν ως γραμματικοί σε ένα σπουδαίο άρχοντα στην περιοχή του Παλαιού Καΐρου.

Από φθόνο κάποιος εβραίος τους εσυκοφάντησε στον τοπικό ηγεμόνα ότι δήθεν έριξαν αποφάγια και άλλα σκουπίδια στο προαύλιο του τζαμιού της περιοχής αυτής και ζήτησε να τιμωρηθούν.

Αν και οι κριτές στο δικαστήριο τους έταξαν τιμές και δόξες επίγειες, αυτοί παρέμειναν σταθεροί εις την πίστιν των, δεν λιγοψύχησαν ακόμη και όταν τους απείλησαν με φρικτά βασανιστήρια.

Τότε επέπεσαν κατά των αγίων ως άγρια θηρία, βασανίζοντάς τους με κάθε είδος βασάνων, αλλά αυτοί σαν στύλοι ακλόνητοι ιστάμενοι στο μέσον του σταδίου εβόησαν προς τους δικαστές:

«Ω! τύραννοι! Ω! δικαστές άδικοι! Ώ! Κριτές παράνομοι! Εμάς τίποτε δεν μας χωρίζει από την αγάπη του Χριστού, ούτε θλίψη ούτε στενοχωρία ούτε διωγμός ούτε πείνα ούτε πλούτος ούτε τιμή».

«Ούτε βέβαια βάσανα και τηγάνια ούτε αυτός ο ίδιος ο πικρότατος θάνατος, αλλά να ο τράχηλός μας και ό, τι και εάν θέλετε να κάνετε επάνω μας, κάντε το και μάλιστα γρήγορα!».

«Ω! εσείς που είστε φαυλότεροι 7 φορές και από τον Νέρωνα, τι βραδύνετε; τι αναμένετε; πού είναι τα ξίφη, πού τα δεσμά, πού οι τροχοί, αι μάστιγες; Επιθυμούμε αναλύσαι και συν Χριστώ είναι».

«Ας ανάψουν οι κέρβεροι του Άδη! Ας γιγαντωθεἰ το πυρ! Οι στρέβλες ας γίνουν ακόμη πιο περίεργες! Επινοήσατε τα πολυτελέστερα και πλέον καινοφανή βασανιστήρια!».

Εις την άρνησή των να απαρνηθούν τον Χριστόν, τους εβασάνισαν με μύρια όργανα, ενώ με ρόπαλα τους εκτύπησαν τόσο που έγινε κατακόκκινος ο τόπος από το χυμένο αίμα των.

Κατέπεσαν επάνω των ως άγρια θηρία και τους εχτυπούσαν, ενώ ένας πατώντας πάνω στο στήθος του αγίου Κυρμηδόλη με μία πέτραν άνοιξε εις τα δύο την τιμίαν του κεφαλήν.

Τον άγιο Γαβριήλ μεταξύ άλλων με μία σπάθη του απέκοψαν τον δεξιόν του ώμον, ενώ ακόμη έζη και μετά τον απεκεφάλισαν και ούτω έλαβε τον στέφανον του μαρτυρίου και ο άγιος Γαβριήλ.

Μετά οι στρατιώτες επήραν τα σώματα των αγίων και επήγα εις το στρατόπεδον και άναψαν μία μεγάλη πυρά και τα έκαιγον επί δύο ημερόνυκτα, όμως δεν κατεκαίοντο.

Τότε άναψαν μεγαλύτερη πυρά με φρύγανα από τον ποταμό Νείλο, εις το τέλος ευσεβείς χριστιανοί συνέλεξαν τα οστά των αγίων και την κάρα του αγίου Γαβριήλ που ευωδιάζει έως και σήμερον.

Τα παρέδωσαν είς τον Πατριάρχην Ιωακείμ τον Πάνυ ο οποίος τα ελιτάνευε κατά την ετήσιο μνήμη των αγίων εις τις 18 Οκτωβρίου ημέρα του μαρτυρίου των το σωτήριον έτος 1522.

Ο Νείλος των πολλαπλών θαυμάτων και των ιαμάτων που χύνονταν από τα χαριτόβρυτα λείψανα των νεομαρτύρων ήταν αστείρευτος διά τους προστρέχοντας εις αυτούς .

Ο φιλομάρτυς Πατριάρχης Αλεξανδρείας και Πάσης Αφρικής κ.κ. Θεόδωρος όταν απεκαλύφθησαν οι τάφοι των αγίων έδωκε εντολή και έγινε η ανακομιδή των λειψάνων των.

Αφιέρωσε ναό εις το όνομά των εντός της Ι.Μ. Αγ. Γεωργίου Παλαιού Καΐρου και έδωσε εντολή για την συγγραφή και έκδοση ακολουθιών και βιβλίων διά τους αγίους Νεομάρτυρας.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε εκ βάθους καρδίας τον Μακ. Πατριάρχη Αλεξανδρείας και Πάσης Αφρικής κ.κ. Θεόδωρο για την ανάθεση σε μας της συγγραφής του βίου των Αγίων Νεομαρτύρων.

Επίσης να ευχαριστήσουμε τον Πατριαρχικό Επίτροπο Καΐρου Μέμφιδος κ. Νικόδημο για την όλη υποστήριξη της εργασίας, ως και τον Αρχ. π. Δαμασκηνό Αλζαράι για την στήριξη της εκδόσεως.

Αλλά και τον Δρ. Άτεφ Νάχλα για την εξαίρετο καλλιτεχνική επιμέλεια, με την οποία μπορέσαμε να έχουμε μία καταπληκτική εργασία με μία άρτια εμφάνιση και έναν τέλειο σχεδιασμό.

Οι άγιοι Νεομάρτυρες οι μαρτυρήσαντες εις την μεγαλόπολιν του Καΐρου Γαβριήλ και Κυρμηδόλης ας επιδαψιλεύουν πάσαν ευλογίαν και χάριν είς όλους τους τιμώντας την μνήμην αυτών. Αμήν.

Γαβριήλ γαρ και Κυρμηδόλης, το ζεύγος το τίμιον και πνευματικόν, τα ταμεία τα δεσποτικά.
Γαβριήλ και Κυρμηδόλης της Αγίας Τριάδος οι διαπρύσιοι κύρηκες.
Γαβριήλ και Κυρμηδόλης η πανάριστος ξυνωρίς και θεόλεκτος, της Αιγύπτου το θρέμμα και καύχημα, το ομότιμον φύτευμα, το ομόχρονον βλάστημα.
Γαβριήλ και Κυρμηδόλης το ομόρριζον κλάδευμα, η ομοδίαιτος συζυγία.
Γαβριήλ και Κυρμηδόλης η ομόηχος συμφωνία, οι καλλιβλέφαροι της Ορθοδοξίας οφθαλμοί.
Γαβριήλ και Κυρμηδόλης οι παμφαέστατοι λύχνοι και διαυγέστατοι οι πνευματικοί αμαρτηλάτες και ομόσκηνοι του Χριστού στρατιώτες.
Γαβριήλ και Κυρμηδόλης της Αιγύπτου το κλέος, μάλλον δε της Εκκλησίας απάσης η δόξα.

Εμφανίσεις: 252852
H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το Romfea.gr με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.
FOLLOW ROMFEA: