Γράφτηκε από τον/την Εκ του Ναού. 26/02 09:54

b kataniktikos psixiko 7

Σε πνεύμα απόλυτης κατανυξεως τελεστηκε ο Κατανυκτικος εσπερινος της Α' Κυριακής των Νηστειων, στον κατάμεστο Ιερό Ναό της Αγ. Σοφίας Ν. Ψυχικου.

Η παρουσία, συμπροσευχη και τέλος η ομιλία του Γεροντος και Ηγουμενου της Ιερας Μονής Μεγιστης Λαυρας του Αγίου Όρους. Πανοσιολ. Αρχιμ. π. Προδρομου καθώς και η άψογη απόδοση των θεσπεσιων - κατανυκτικών υμνων της περιόδου αυτης από τους ιεροψαλτες του εν λόγω Ναού, έδωσαν στο λαό του Θεού που παραβρεθηκε στον Ναό, την πνευματική δύναμη που χρειάζεται ο ανηφορικος δρόμος της Αγ. και Μεγάλης Τεσσαρακοστης, που ήδη ξεκίνησε.

Κατόπιν ειδικής προσκλησεως από τον προισταμενο του Ιερού Ναού της Αγ. Σοφίας Ν. Ψυχικου, Πανοσιολ. Αρχιμ. π. Ιωαννικιο Κουλιανοπουλο, προς τον Ηγουμενο της Ι. Μ. Μεγιστης Λαυρας π. Προδρομο, να έρθει και να κηρυξει τον Θ. Λόγο, είχαν την ευκαιρία τα μέλη της ενοριας και όχι μόνο, να δουν από κοντά μια αγωνιζομενη - πνευματική μορφή του Αθωνα, και να αντλήσει δύναμη, προκειμένου να πετύχουν τον στόχο τους, που δεν είναι άλλος από τη συσταυρωση και την συνανασταση μας με τον Κύριο Ιησού Χριστο.

Ο Γεροντας π. Προδρομος, στην εισαγωγή της ομιλίας του, έκανε αναφορά στη νηστεία και το νόημα της.

Η εγκρατεια στο φαγητό, έχει άμεση σχέση με την κοπή του προσωπικού θεληματος και την υπακοη στο θέλημα του Θεού. Δεν είναι σωματοκτονος, αλλά παθοκτονος.

Η εγκρατεια της τροφής, ο περιορισμός της ψυχαγωγίας, η προσευχή, η άσκηση και κάθε μορφή αγωνα του χριστιανου, αποτελούν τα εφόδια συνάντησης μας με τον Ανασταντα Ιησού και στην κατανόηση του Αγίου θεληματος Του.

Στη συνέχεια πέρασε στο κυρίως θέμα, που δεν ήταν άλλο από την ανάλυση της εορτής της σημερινής ημέρας.

"Οι Προφήτες ως είδον, οι Αποστολοι ως εδιδαξαν, η Εκκλησία ως παρελαβεν, οι διδασκαλοι ως εδογματισαν, η οικουμενη ως συμπεφρονηκεν...ούτω φρονουμεν, ούτω λαλουμεν, ούτω κηρυσσωμεν....εν λογοις τιμωμεν, εν συγγραφαις, εν νοημασιν, εν ναοις, εν εικονισμασι..."

Η Κυριακή της Ορθοδοξιας καλώς θεσπιστηκε από τους Αγ. Πατερες να εορταζεται την Α' εβδομάδα των Νηστειων, για να μπορεί ο χριστιανός να αντλεί χάρη και δυναμη απο τις αγιες εικόνες και να ξεκινά έτσι τον αγώνα του.

Ο Αγ. Ιωάννης ο Δαμασκηνος, προτρέπει... Εάν δεις τον ασωματο Θεό να λαμβάνει σάρκα, να εικονιζεις Αυτον. γιατί ο ίδιος καταδεχτηκε να γίνει ορατος.

Όλες οι εικόνες είναι ζωντανές αναπαραστασεις από την επίγεια ζωή του Λόγου του Θεού, και των Αγίων Του και αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της ορθόδοξης παράδοσης μας γι αυτό και απαιτούν απόλυτο σεβασμο και τιμή.

Στην Συνοδο αυτη, οι αγιοι Πατερες, διετρανωσαν και διαμόρφωσαν τον πλούτο της παραδόσεως μας, περικλειοντας στην ορθόδοξη λατρεία όλες τις τέχνες: τη μουσική, τη ζωγραφική και την αρχιτεκτονικη.

Στην κάθε εικόνα αποτυπωνονται θεολογικα μηνύματα. Το σχέδιο, το χρώμα και οι μορφές δεν είναι έργο απλού ζωγραφου, αλλά αποτελούν πύλες εισόδου, που μας μεταμορφωνουν και μας εισάγουν στη θεϊκή διάσταση.

Οι προσευχές μπροστά στις ιερες εικονες, μας γαληνευουν, μας ηρεμουν και απαλυνουν - ελαφρυνουν τα προβλήματα και τις δυσκολίες μας.

Η δύναμη της προσευχής και οι ιερες εικόνες μαζί, αναπεμπουν δοξολογία στο Θεό, προσδίδουν εμπιστοσύνη στο Θέλημα Του, και μας τροφοδοτουν με πνευματικά εφόδια.

Όλα τα προβλήματα και εμπόδια, λαμβάνουν άλλη διάσταση μέσα από το πρίσμα των Αγίων εικόνων.

Η θεία χάρις που προσλαμβάνει ο άνθρωπος από τις ιερες εικόνες, καθημερινά τον αναβιβαζει και τον φέρνει πιο κοντά στο Θεό. Όλα αυτά επιγραμματικα αποτέλεσαν τον κορμό του θέματος του αξιοσεβαστου Γεροντος π. Προδρομου κι έδωσαν στον καθένα ξεχωριστά, το έναυσμα για προσωπική σκέψη και διαλογισμο.

Τέλος αφού ευχαριστησε θερμά τον προισταμενο του Ι. Ναού, π. Ιωαννικιο για την ευκαιρία που του έδωσε να εκφράσει τις σκέψεις του στον διψασμενο λαό, ευχηθηκε στο εκκλησιασμα καλόν αγώνα, προβάλλοντας την Ανάσταση του Χριστού που είναι εγγύς.

Αναφερόμενος μαλιστα σε έναν σύγχρονο γέροντα, ειπε χαρακτηριστικά ότι" ο Χριστός μας θέλει λεβεντες, παλικάρια" εννοωντας ότι ο χριστιανός πρέπει να διακατεχεται από γενναιο και ηρωικο φρονημα. Να είναι αγωνιστης και όχι μιζερος και κακομοιρης και να προσβλέπει με ταπεινωση και όχι με εγωισμους στη νίκη.

Και ο Χριστός βλέποντας τους αγώνες του δεν θα αργήσει να τον στεφανωσει και να τον συναναστησει, κάνοντας τον μετοχο της ουρανιας βασιλεία Του.

b kataniktikos psixiko 1

b kataniktikos psixiko 1

b kataniktikos psixiko 1

b kataniktikos psixiko 1

b kataniktikos psixiko 1

b kataniktikos psixiko 1

b kataniktikos psixiko 1

b kataniktikos psixiko 1

b kataniktikos psixiko 1

Εμφανίσεις: 301075
Γίνετε ενεργά η πηγή του Romfea.gr! Στείλτε ειδήσεις και φωτογραφίες που πιστεύετε πως ενδιαφέρουν τους αναγνώστες στο [email protected]
FOLLOW ROMFEA: