Γράφτηκε από τον/την Romfea.gr. 29/08 00:09

1541270597 2

Γράφει ο π. Ηλίας Μάκος στην Romfea.gr


Όπως και στις Θεολογικές Σχολές, μειὠθηκαν οι βάσεις και στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, αντικατοπτρίζοντας την αποκαρδιωτική κατάσταση όχι μόνο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά και στην παιδεία γενικότερα, όπου χρειάζονται όχι πρόχειρες παρεμβάσεις, αλλά μια ολοκληρωμένη μεταρρύθμιση.

Τα στοιχεία, μιλούν από μόνα τους. Α) Ανώτατη Εκκλησιαστική Ακαδημία Αθηνών: α) Πρόγραμμα Ιερατικών Σπουδών: Στα 8.197 μόρια η βάση από 10.071 το 2018 (μείωση 1.874 μόρια, 18,6%). β) Πρόγραμμα Διαχείρισης Εκκλησιαστικών Κειμηλίων: Στα 6.551 μόρια η βάση από 8.738 το 2018 (μείωση 2.187 μόρια, 25%). Β) Ανώτατη Εκκλησιαστική Ακαδημία Θεσσαλονίκης: α) Πρόγραμμα Ιερατικών Σπουδών: Στα 8.244 μόρια η βάση από 10.103 το 2018 (μείωση 1.851 μόρια, 18,4%). β) Πρόγραμμα Διαχείρισης Εκκλησιαστικών Κειμηλίων: Στα 7.336 μόρια η βάση από 8.376 το 2018 (μείωση 924 μόρια, 11,1%). Γ) Ανώτατη Εκκλησιαστική Ακαδημία Βελλάς: α) Πρόγραμμα Ιερατικών Σπουδών: Στα 7.877 μόρια η βάση από 9.867 το 2018 (μείωση 1980 μόρια, 20,1%). β) Πρόγραμμα Εκκλησιατικής Μουσικής και Ψαλτικής: Στα 8,575 μόρια η βάση από 10.672 το 2018 (μείωση 2.097 μόρια, 19%). Δ) Πατριαρχική Ανώτατη Εκκλησιαστική Ακαδημία Κρήτης: α) Πρόγραμμα Ιερατικών Σπουδών: Στα 7.555 μόρια η βάση από 9.667 το 2018 (μείωση 2.010 μόρια, 20,8%). β) Πρόγραμμα Εκκλησιαστικής Μουσικής και Ψαλτικής: Στα 8.567 μόρια η βάση από 10.956 το 2018 (μείωση 2.389 μόρια, 21,8%).

Σύμφωνα με τα στοιχεία, η μικρότερη μείωση, 11,1%, παρατηρείται στο Πρόγραμμα Διαχείρισης Εκκλησιαστικών Κειμηλίων της Ανωτάτης Εκκλησιαστικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης.

ΧΕΙΡΟΤΕΡΕΥΟΝ ΟΙ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΤΩΝ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ

Τα τελευταία χρόνια οι επιδόσεις των υποψηφίων χειροτερεύουν, γεγονός που έχει μεσοπρόθεσμα άμεσο αντίκρισμα στην ποιότητα των Σχολών.

Εισάγονται απόφοιτοι Λυκείων που έχουν γράψει κάτω από τη βάση ή έχουν γράψει μόνο το όνομά τους (!).

Εκ των πραγμάτων συγκροτούνται τμήματα με σπουδαστές χωρίς μορφωτικές βάσεις, χωρίς την απαιτούμενη προπαίδευση και εκπαίδευση.

Είναι σαφές πως η κυριαρχία και μόνο των εξετάσεων στη μαθητική ζωή, καθιστά επί της ουσίας ανέφικτη την όποια διάθεση αναδιαμόρφωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, εφόσον οι μαθητές συνεχίζουν να κρίνονται με βάση τις αποδόσεις τους στην απομνημόνευση έτοιμου υλικού.

Θα πρέπει, επομένως, η αξιολόγηση των μαθητών να προσανατολιστεί και στο επίπεδο της ολοκληρωμένης μάθησης και στη διερεύνηση των δεξιοτήτων τους.

Ουσιαστικές γνώσεις, ικανότητα σκέψης και προβληματισμού, αλλά και δυνατότητα διαχείρισης του τεράστιου όγκου πληροφόρησης, είναι μερικά ακόμη από τα αιτήματα, που καλείται να εκπληρώσει το εκπαιδευτικό μας σύστημα.

Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Η εκκλησιαστική εκπαίδευση έχει μεγάλη σημασία, όχι μόνο γιατί καταρτίζει εξειδικευμένα στελέχη, που μπορούν να αξιοποιηθούν από την Εκκλησία.

Αλλά κυρίως, γιατί οφείλει να διδάσκει τη σύζευξη του ήθους της πίστης με την επιστήμη, της θεωρίας με την πράξη, του νου με την καρδιά, του στιγμιαίου με το αιώνιο.

Το συνδυασμό Ορθοδοξίας και ζωής, ανθρώπινου και θείου. Η εκκλησιαστική εκπαίδευση είναι η αφετηρία της ανάδειξης της αλήθειας ότι η αρμονία μεταξύ του ανθρώπου και του Δημιουργού Του καταξιώνει το άτομο και την κοινωνία.

Εμφανίσεις: 262660
Γίνετε ενεργά η πηγή του Romfea.gr! Στείλτε ειδήσεις και φωτογραφίες που πιστεύετε πως ενδιαφέρουν τους αναγνώστες στο [email protected]
FOLLOW ROMFEA: