Γράφτηκε από τον/την Romfea.gr. 04/09 11:00

gallias-1

Συνέντευξη στον Αιμίλιο Πολυγένη


Στην Αθήνα βρέθηκε τις ημέρες αυτές ο Σεβ. Μητροπολίτης Γαλλίας κ. Εμμανουήλ, όπου συμμετείχε στην ημερίδα για την ειρηνική συνύπαρξη Χριστιανών και Μουσουλμάνων που διοργανώθηκε το διήμερο 2 και 3 Σεπτεμβρίου σε κεντρικό ξενοδοχείο των Αθηνών.

Διοργανωτές της ημερίδας ήταν το Οικουμενικό Πατριαρχείο και το Κέντρο διαλόγου με έδρα την Βιέννη, ενώ ολόκληρη η εκδήλωση τελέστηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εξωτερικών.

Ο Μητροπολίτης Γαλλίας μετά το πέρας της ημερίδας μίλησε στον Διευθυντή της Romfea.gr Αιμίλιο Πολυγένη, όπου αναφέρθηκε στις δράσεις του Κέντρου καθώς και στις εξελίξεις του διαλόγου.

Σεβασμιώτατε τι σκοπό έχει αυτή η συνάντηση;

Αγαπητέ κ. Πολυγένη, η συνάντηση αυτή έχει σαν θέμα την υποστήριξη των δικαιωμάτων αλλά και την ειρηνική συνύπαρξη των Χριστιανών και Μουσουλμάνων στη Μέση Ανατολή.

Να επισημάνω όμως ότι όλο αυτό είναι μέσα στα πλαίσια του Ακαδημαϊκού Διαλόγου, τον οποίο έχει αρχίσει από το 1986 το Οικουμενικό Πατριαρχείο και συνεχίζεται όπως βλέπεται μέχρι και σήμερα.

Στη συνάντηση αυτή που διοργανώθηκε εδώ στην Αθήνα 2 με 3 Σεπτεμβρίου με το κέντρο (KAICIID), θέλαμε να δείξουμε ότι η συνεργασία μέσα στα πλαίσια του διαλόγου είναι απαραίτητη σήμερα.

Πείτε μας τι είναι το KAICIID;

Το KAICIID είναι ένα κέντρο διαλόγου το οποίο έχει ιδρυθεί με πρωτοβουλία του Βασιλιά Αμπντάλα της Σαουδικής Αραβίας.

Ως ιδρυτικά μέλη είναι η Σαουδική Αραβία, η Ισπανία, η Αυστρία και το Βατικανό ως παρατηρητής.

Ανάμεσα στα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Κέντρου είμαι και εγώ ως Εκπρόσωπος του Οικουμενικού Πατριαρχείου, και εργαζόμαστε με τους Χριστιανούς, Μουσουλμάνους, Εβραίους, εκπροσώπους από τους βουδιστές και ινδουιστές για να προωθήσουμε τον διάλογο και μόνο.

Είναι ένας διεθνής οργανισμός ο οποίος εδρεύει σε ένα ιδιόκτητο κτίριο στη Βιέννη, μέσω του οποίου γίνονται τα διάφορα συνέδρια ανά την υφήλιο.

Ελπίζω κ. Πολυγένη ότι η σημερινή συνάντηση η οποία έχει σκοπό να προωθήσουμε την ιδέα ότι οι Χριστιανοί στη Μέση Ανατολή αποτελούν πραγματικά μέρος της ταυτότητας των πληθυσμών και δεν είναι φιλοξενούμενοι, διότι ήταν εκεί και ήταν από αιώνες.

Γι΄ αυτό πρέπει να παραμείνουν εκεί και να συνεχίσουν να είναι σε αρμονία, συνεργασία και συμβίωση με τους άλλους οι περισσότεροι από αυτούς που είναι Μουσουλμάνοι.

Σεβασμιώτατε θα υπάρξουν οι φωνές εκείνες οι οποίες θα πουν, πως γίνεται να κάνουμε διάλογο με Μουσουλμάνους όταν καθημερινά βλέπουμε ότι στις Μουσουλμανικές χώρες οι Χριστιανοί διώκονται και όχι μόνο. Τι απαντάτε σε όλα αυτά;

Πρέπει να διαχωρίσουμε και να δούμε ότι η θρησκεία και το Ισλάμ μέσα δεν έχει καμία σχέση με ακρότητες και τρομοκρατία η οποία γίνεται πολλές φορές.

Αυτοί οι οποίοι είναι τρομοκράτες και οι λεγόμενοι Τζιχαντιστές - ακραίοι δεν είναι οπαδοί της θρησκείας!

Εδώ και χρόνια από το 1992 έχουμε αναφέρει ότι ο πόλεμος στο όνομα της θρησκείας, είναι ουσιαστικά πόλεμος εναντίον της θρησκείας.

Δεν μπορούμε δηλαδή να προωθούμε την ιδέα της τρομοκρατίας και του πολέμου στο όνομα της θρησκείας, και να λέμε ότι είμαστε οπαδοί μια θρησκείας.

Σήμερα οι Μουσουλμάνοι το διακήρυξαν και από το Αλάζαρ και οι Μουφτήδες και από την Ιορδανία που ήταν εδώ, ότι ακριβώς η Μουσουλμανική θρησκεία δεν έχει αυτές αρχές αλλά αντιθέτως προωθεί άλλες.

Αυτοί που κάνουν αυτά τα χτυπήματα πρώτα πρώτα χτυπούν την ίδια τους την θρησκεία, διότι όταν γίνεται μια τρομοκρατική ενέργεια στο όνομα της θρησκείας αντανακλά αρνητικά σ΄ αυτή την θρησκεία κάνοντας κακό στο ίδιο το Ισλάμ.

Κλείνοντας Σεβασμιώτατε θα ήθελα να μας πείτε ο Οικουμενικός Πατριάρχης ενημερώνεται για τις ενέργειες των συνεδρίων και του Κέντρου γενικά;

Βεβαίως διότι με πρωτοβουλία του Οικουμενικού Πατριαρχείου και Πανορθόδοξη απόφαση έχει αρχίσει ένας διαθρησκειακός διάλογος, όμως ένας διάλογος ο οποίος τονίζω είναι σε Ακαδημαϊκό επίπεδο και δεν έχουμε σκοπό την ένωση ούτε με Μουσουλμάνους ούτε με τους Εβραίους.

Έχουμε σκοπό την αγαστή συνεργασία στις χώρες στις οποίες συνυπάρχουμε, γι΄ αυτό και το Οικουμενικό Πατριαρχείο θα συνεχίζει να προωθεί την ιδέα του διαλόγου, διότι ο διάλογος είναι αυτός που απορρέει από την θεολογία μας, ο μονόλογος είναι εκείνος που θα μας αφήσει απ΄ εξώ!

Εμφανίσεις: 306966
H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το Romfea.gr με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.
FOLLOW ROMFEA: