Γράφτηκε από τον/την Romfea.gr. Κυριακή, 30 Απριλίου 2017

ierissou theoklitos 66

Για την Romfea.gr, Χρήστος Καναρόπουλος


Σήμερα Κυριακή των Μυροφόρων, 30 Απριλίου τ.ε., ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου κ. Θεόκλητος, ακολουθούμενος από τον Παν. Αρχιμ. π. Νήφωνα Καζάνα και τους Διακόνους π. Εφραίμ Τσόλη και π. Γεώργιο Κυριάκου, προέστη του Όρθρου και της Θείας Λειτουργίας στον ιστορικό και μεγάλης αρχαιολογικής αξίας Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Μελισσουργού.

Και τούτο το έπραξε ως αναπλήρωση της απουσίας του από την πανήγυρη της Ενορίας αυτής την προηγούμενη Κυριακή, δηλαδή κατά την εορτή του Αγίου Γεωργίου του Τροπαιοφόρου, καθότι βρισκόταν στην Ιερά Μητρόπολη Βεροίας επί ταις εορταίς του Ολοκαυτώματος της ηρωϊκής πόλεως της Ναούσης, κεκλημένος προς τούτο από τον Σεβ. Μητροπολίτη Βεροίας κ. Παντελεήμονα.

Το χριστεπώνυμο Πλήρωμα του Μελισσουργού ομοθυμαδόν προσήλθε στην Ευχαριστιακή Σύναξη με επικεφαλής τον νέο του Εφημέριο και λίαν αγαπητό στους Ενορίτες του Παν. Αρχ. π. Μελέτιο Τσόγκα, τον Πρόεδρο της Κοινότητας κ. Δημοσθένη Κουτσαμπεού, τον Πρόεδρο των Λουτρών της Βόλβης κ. Αθανάσιο Φουντούκη, ο οποίος είναι και Τοπικός Σύμβουλος στην Απολλωνία, και τον Τοπικό Σύμβουλο κ. Κωνσταντίνο Καραβά.

Ο Σεβασμιώτατος αφού παρουσίασε πρώτα τον νέο Εφημέριο της Ενορίας και πνευματικό του τέκνο π. Μελέτιο, κατόπιν αναφέρθηκε στην Κυριακή των Μυροφόρων.

Ο κ. Θεόκλητος ανέφερε χαρακτηριστικά ότι αυτή η Κυριακή από την Εκκλησία μας είναι αφιερωμένη στις Τολμηρές Μυροφόρες Γυναίκες, τον Ιωσήφ από Αριμαθαίας και τον Ευσχήμονα Βουλευτή Νικόδημο, τον και βραδινό Μαθητή του Κυρίου μας.

Δηλαδή, έδωσε στο Εκκλησίασμα να καταλάβει ότι η Κυριακή τούτη είναι αφιερωμένη στην αλήθεια, στην πραγματικότητα και στην ιστορικότητα του γεγονότος της Αναστάσεως του Κυρίου μας, γεγονός ιστορικά μεμαρτυρημένο από τους τέσσερις Ευαγγελιστές, άπασα την Καινή Διαθήκη, το Ταλμούδ και τους συγχρόνους του Κυρίου μας ιστορικούς Ρωμαίους και Ισραηλίτες.

Ιδιαιτέρως εστάθη ο Σεβασμιώτατος στην περί Μυροφόρων μαρτυρία τόσο των Συνοπτικών και ιδίως του ιστορικού και ιατρού Λουκά, όσο και του Θεολόγου Ιωάννου.

Με αναφορές στους Ευαγγελιστές κατά λέξιν, στους ετέρους Συγγραφείς της Καινής Διαθήκης, στους αγίους Πατέρας της Εκκλησίας μας, αλλά και στους ιστορικούς Τάκιτο, Πλίνιο και Ιώσηπο και επίστης στη μαρτυρία του ιδίου του Πιλάτου προς τη Ρώμη περί Ιησού Χριστού, απέδειξε με πληθώρα επιχειρημάτων το πραμγατικόν και ιστορικόν της Αναστάσεως του Χριστού.

Εντύπωση προξένησε η παράθεση από τον ομιλητή απόψεων Προτεσταντών Θεολόγων της Δύσεως του 20ου αιώνος και ιδίως Γερμανών, οι οποίοι ομιλούν περί απομυθοποιήσεως του Ευαγγελίου, άραγε αρνήσεως της αληθείας του γεγονότος της Αναστάσεως του Ιησού.

Και τούτο, διότι οι Θεολόγοι αυτοί αναμιγνύουν φιλοσοφικές και ιδεαλιστικές τους απόψεις με αυτό καθεαυτό το γεγονός του Ευαγγελίου, της ιστορικά και θεολογικά κατοχυρωμένης Μαρτυρίας της Εκκλησίας, των αυτόπτων μαρτύρων του Λόγου που περιφρουρούν την ιστορικότητα και την λαμπρότητα του γεγονότος της Αναστάσεως του Κυρίου μας. 

Και κατέληξε ο Δεσπότης: "Δεν είναι η Ανάσταση του Κυρίου μας φαντασιοκόπημα, ούτε ανιστόρητη συναισθηματική φαντασίωση των Μαθητών του Κυρίου και των Μαθητριών Του που Τον ακολουθούσαν. Είναι ένα ιστορικό γεγονός, για το οποίο και περί του οποίου εκατομμύρια Μάρτυρες πρόσφεραν το Αίμα τους, πληρώνοντας την ομολογία της Πίστεώς τους περί του Αναστάντος. Μην ξεχνάμε ότι οι περισσότεροι Απόστολοι ή σταυρώθηκαν, ή απεκεφαλίσθηκαν ή μαρτύρησαν φρικτά μπροστά από Ηγεμόνες και μέσα σε φρικτές φυλακές, ή το κυριότερο κατέγραψαν με τον πλεόν κατηγοριηματικό τρόπο τα περί Αναστάσεως του Κυρίου μας ως εμπειρικό δικό τους προσωπικό γεγονός, κηρύσσοντας ότι μαρτύρησαν όσα τα μάτια τους είδαν, τα χέρια τους άγγιξαν και τα αυτιά τους άκουσαν από την προσωπική τους εμπειρία με τον Αμνό του Θεού. Άλλως δεν δικαιολογείται η μαρτυρία των Μαρτύρων, η ομολογία των Ομολογητών και η αποστολικότητα των Αγίων Αποστόλων, αν η Ανάσταση είναι ουτοπία και ψεύδος!".

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Εμφανίσεις: 245936
FOLLOW ROMFEA: