Γράφτηκε από τον/την Romfea.gr. Τρίτη, 08 Αυγούστου 2017

simeon anastasiadis 1Του Αρχιμ. Συμεών Αναστασιάδη, Εφημέριου Γεν. Νοσοκομείου Θεσ/νίκης "Αγ. Παύλος" Ι.Μ. Καλαμαριάς


Στο τέλος της έκτης ημέρας της δημιουργίας η Αγία Τριάδα παίρνει πηλό και Μορφώνει τον άνθρωπο.

Και τον Μορφώνει με τις θείες αρετές, τον στολίζει με τη δική της θεϊκή ομορφιά, τον κάνει να μοιάζει στην θεότητα σε όλα, τον πλάθει «κατ' εικόνα και καθ' ομοίωσιν» (Γεν. 1,26).

Την πορεία όμως αυτή της ομοιώσεως – δηλαδή την πορεία από τον Παράδεισο στην Βασιλεία του Θεού – την διακόπτει η πτώση του Αδάμ και η τελική έξωση των πρωτοπλάστων από τον Παράδεισο.

Κοντολογίς η ανθρώπινη φύση με την πτώση Παραμορφώνεται! Η εικόνα αμαυρώνεται! Ο άνθρωπος από εκείνη τη στιγμή θα βιώνει αλλεπάλληλες συγκρούσεις και διασπάσεις μέσα του και γύρω του.

Η παράνοια, η διαστροφή, η παθολογία εισέρχονται βαθειά στην ανθρώπινη φύση που από τότε την χαρακτηρίζουν αλλά και ταυτόχρονα την παγιδεύουν.

Σκλαβώθηκε η ανθρώπινη φύση στον ναρκισσισμό ενός άρρωστου νοός. Έκτοτε η τραγικότητα του ανθρώπου επιβεβαιώνεται από την ιστορία του.

Ο Θεός φιλάνθρωπος καθώς είναι και από άπειρη αγάπη - από έρωτα λένε οι Πατέρες - προς την κορωνίδα της δημιουργίας παίρνει σάρκα και οστά για να σώσει τον άνθρωπο, να τον επαναφέρει στην πρότερη κατάσταση.

Να του δώσει έτσι και πάλι την ευκαιρία για το «καθ' ομοίωσιν». Χρειαζόταν λοιπόν η ανθρώπινη φύση την θεραπεία της, πράγμα που δεν μπορούσε ο άνθρωπος μόνος του να το πράξει.

Έτσι λοιπόν δια της Μεταμορφώσεως ο Κύριος ουσιαστικά θεραπεύει την Παραμόρφωση που υπέστη ο άνθρωπος από την λανθασμένη χρήση του αυτεξουσίου και την επίθεση των δαιμονικών δυνάμεων.

Ο Χριστός στο όρος του Θαβώρ δεν κάνει επίδειξη δυνάμεως στους τρεις αγαπημένους μαθητές του αλλά τους φανερώνει τη δόξα και την φυσιολογία της ανθρωπίνης φύσεως.

Τους δείχνει αυτό για το οποίο πλάσθηκαν και το οποίο πλέον καλούνται να κατακτήσουν δια της ορθής χρήσης του αυτεξουσίου, της εν Χριστώ.

Ο Κύριος εν τω όρει του Θαβώρ δεν μιλά στους μαθητές του. Το θέαμα και μόνο τους διδάσκει: Το Φως, η Δόξα, η Λαμπρότητα, οι Προφήτες.

Το βίωμα αυτό θα γίνει και η πεμπτουσία του κηρύγματός τους αργότερα μετά την Πεντηκοστή στο ιεραποστολικό τους έργο.

Αυτή τη Μεταμόρφωση κατεργάζεται η Εκκλησία του Χριστού ανά τους αιώνες.

Στον άνθρωπο κάθε εποχής υπενθυμίζει δια της διδασκαλίας της τον προορισμό του και την φυσιολογία του και δια των Θείων και Ιερών Μυστηρίων τον κάνει μέτοχο αυτής της πραγματικότητας.

Οι πατέρες του Έθνους μας μετά την απελευθέρωσή του, οι οποίοι γνώριζαν εμπειρικά το μεγαλείο και την δυναμική της Ορθόδοξης ανθρωπολογίας, θέσπισαν ώστε η Παιδεία του Έθνους να πηγάζει από τα Ελληνορθόδοξα ιδεώδη.

Όρισαν τους Τρεις Ιεράρχες ως προστάτες των Ελληνικών Γραμμάτων ώστε οι ελληνόπαιδες να θεριεύουν με τα νάματα της Πίστεως.

Με τη δυναμική της Θείας Μεταμορφώσεως να νικάν τον κακό τους εαυτό και θεραπεύοντας ο καθένας την δική του παθογένεια να ομορφαίνει στο σύνολό της η κοινωνία και να προοδεύει η Πολιτεία.

Τα διάφορα κινήματα, θεωρίες και σωτήρες χωρίς Θεό που εμφανίστηκαν ανά τους αιώνες το μόνο που έκαναν ήταν να πληγώσουν και να εξευτελίσουν ακόμη περισσότερο το ανθρώπινο πρόσωπο.

Σωτηρία από την Παραμόρφωση, που και ο νομοθέτης σαφώς παραδέχεται και δια των νόμων προσπαθεί να διευθέτηση, άνευ του Σωτήρος Χριστού δεν μπορεί να υπάρξει και το μαρτυρεί περίτρανα η ιστορία του ανθρωπίνου γένους.

Όσο ο άνθρωπος προσπαθεί να βρει λύσεις χωρίς Χριστό έχει αποδειχθεί στην πράξη ότι η κοινωνία σταδιακά παραμορφώνεται και ολισθαίνει από το κακό στο χειρότερο.

Η εορτή της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Χριστού είναι ένας παγκόσμιος φάρος που οδηγεί την ανθρωπότητα στον οντολογικό της προορισμό.

Αν την αγνοήσουμε θα γίνουμε πνευματικοί αυτόχειρες αφού οι λύσεις που θα εφευρίσκουμε στα διάφορα προβλήματα θα γίνονται οι αιτίες του ψυχικού μας θανάτου.

Την παραμόρφωση και τη διαστροφή που υπάρχει στην ανθρώπινη φύση από της πτώσεως του Αδάμ, την οποία διαπιστώνουμε καθημερινά στο πετσί μας, στην οικογένειά μας, στις σχέσεις μας, στην κοινωνία, στις πολιτικές θεωρίες και αποφάσεις, μόνον ο νέος Αδάμ ο Χριστός δια της Μεταμορφώσεως Του μπορεί να θεραπεύσει!

Αρκεί όμως εμείς όλοι να γίνουμε μαθητές Του αγαπημένοι όπως ο Πέτρος, ο Ιάκωβος και ο Ιωάννης για να μετέχουμε της θείας αυτής εμπειρίας.

Μακάρι η εορτή της Θείας Μεταμορφώσεως να μας κάνει να προβληματιστούμε και να αλλάξουμε πορεία ζωής άρχοντες και αρχόμενοι...

Εμφανίσεις: 223686
FOLLOW ROMFEA: